چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

ان اف تی چیست؟

 

ان اف تی چیست؟ توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT ( ان اف تی) به دارایی‌هایی اطلاق می‌شود که به واسطه فناوری بلاکچین توکنیزه شده‌اند. به این دارایی‌ها کدهای شناسایی و فراداده منحصربه‌فرد اختصاص داده می‌شود تا به این طریق از سایر توکن‌ها متمایز شوند.

شما می‌توانید ان اف تی‌ها را با پول، رمز ارزها یا ان اف تی‌های دیگر مبادله کنید. همه این‌ها بستگی به ارزش‌گذاری دارد که بازار و مالک NFT برای آن توکن قائل می‌شوند. برخی افراد شاید حاضر باشند حتی میلیون‌ها دلار برای یک NFT هزینه پرداخت کنند، در حالی که به اعتقاد برخی دیگر NFTها بی‌ارزش هستند.

سابقه توکن‌های غیر قابل تعویض به چه زمانی برمی‌گردد؟

سابقه این دسته از توکن‌ها به سال‌ها قبل از زمانی برمی‌گردد که NFTها بر سر زبان‌ها افتادند. گفته می‌شود که نخستین NFT با عنوان کوانتوم (Quantum) در سال 2014 توسط کِوین مک‌کوی طراحی و توکنیزه شد. این ان اف تی بعدها در سال 2021 بر روی شبکه اتریوم به فروش رسید.

NFTها در ابتدا با استاندارد ERC-721 اتریوم ساخته می‌شدند که الزامات مربوط به چگونگی انتقال مالکیت، شیوه‌های تأیید تراکنش و چگونگی انتقال امن توسط اپلیکیشن‌ها را تعیین می‌کند. شش ماه بعد، استاندارد ERC-1155 پا به عرصه گذاشت.

این استاندارد جدید به جهت بهبود استاندارد قبلی ایجاد شد و با ترکیب کردن چند ان اف تی در یک قرارداد واحد، هزینه تراکنش‌ها را پایین می‌آورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.