چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ شبکه انتقال ارز دیجیتال مفهوم تخصصی و پیچیده ای دارد. در این مقاله سعی شده است تا مفاهیم پیچیده، با زبان ساده  ای تشریح شود تا مفهوم شبکه انتقال ارز دیجیتال درک شود. همچنین موارد مهم در انتخاب هر شبکه بیان گردد. نکته مهم در این مقوله این است که در هنگام خرید از یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال مد نظر باید شبکه ای را انتخاب کنید که کیف پول شما آن را پشتیبانی میکند.

همانطور که میدانید برای نگهداری ارزهای دیجیتال نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال است. کیف پول ها انواع مختلفی دارند که در مقاله کیف پول ارز دیجیتال توضیح داده شده است. هر ارزی یک آدرس کیف پول اختصاصی دارد که در هنگام خرید و انتقال ارز دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرد ولی آیا همه ارزها از یک شبکه برای انتقال استفاده میکنند؟ پاسخ منفی است.

ارزهای دیجیتال که در شبکه های بلاکچین متفواتی هستد از شبکه مشترکی استفاده نمیکنند و تنها ارزهایی که در بستر یک شبکه بلاکچین مشترک هستند از یک شبکه مشترک بهره می برند.

انواع شبکه ارزهای دیجیتال و تفاوت آنها

شبکه ارزهای دیجیتال که از مفهوم شبکه بلاکچین منشعب میشود مسیر انتقال ارز دیجیتال محسوب میشود. هر ارز در شبکه بلاکچین مشخصی انتقال داده میشود ولیکن بعضی ارزها در شبکه های مختلفی قابل انتقال هستند. در ادامه با انواع شبکه ارز دیجیتال آشنا خواهید شد ولی قبل از آن لازم است تا با تفاوت کوین و توکن آشنا شوید.

کوین چیست؟ توکن چیست؟ تفاوت کوین و توکن

براساس نوع ارز شبکه های ارز دیجیتال دو نوع اند. کوین ها که شبکه بلاک چین اختصاصی دارند و بصورت مستقل عمل می کنند مانندبیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، کاردانو ، بایننس کوین,بیت کوین کش و …

توکن ها ولی شبکه اختصاصی ندارند و بر بستر شبکه سایر رمز ارزها کار می‌کنند مانند :  چین لینک، دای (Dai)، آوی (Aave)، یرن فایننس (Yearn.Finance) و بت (BAT) و …

انواع شبکه های بلاکچین و ارزهای دیجیتال

• شبکه بیت کوین(BTC)

• شبکه اتریوم(ETH)

• شبکه ترون(TRC20)

• شبکه بایننس(BEP2)

• شبکه بایننس اسمارت چین(BEP20)

جالب اینجاست که بدونین شبکه های انتقال ارز دیجیتال انواع مختلفی دارن که هر کدوم از اون ها کارمزدها و ویژگی های خاص خودشون رو دارن. شما نیز می تونین با توجه به نیاز خود از اونها استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ به معرفی انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال بپردازیم تا با این شبکه ها آشنا بشین.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.