چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن

در این مقاله تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن چیست؟  به مهمترین تفاوت های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال اشاره میکنیم:

1. اولین تفاوت های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال مربوط به ماهیت این دو تحلیل هست. تحلیل فاندامنتال روشیه برای بررسی یه دارایی به منظور تعیین ارزش ذاتی برای سرمایه گذاری های بلندمدت. در حالیکه تحلیل تکنیکال روشیه برای ارزیابی و پیش بینی قیمت یه دارایی در آینده براساس حرکات قیمتی و حجم معاملات. 

2. از دیگر تفاوت های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال مربوط افق زمانی میشه. در تحلیل فاندامنتال، تحلیل معمولا برای دوره های بلند مدت انجام میشه و عموما توسط سرمایه گذارانی به کار گرفته میشه که میخوان در دارایی هایی سرمایه گذاری کنن که در چند سال بعدی رشد میکنن. در مقابل، تحلیل تکنیکال برای تایم فریم های کوتاه مدت تر هم استفاده میشه.

3. تفاوت های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال از نظر زمانی، نه تنها مربوط به رویکرد این دو نوع از تحلیل میشه بلکه شامل هدف هم میشه. تحلیل تکنیکال با ترید ارتباط نزدیک تر داره، درحالیکه، تحلیل فاندامنتال با سرمایه گذاری پیوند بیشتری داره. اکثر سرمایه گذارها از تحلیل فاندامنتال برای سرمایه گذاری و هولد کردن دارایی ها در طولانی مدت استفاده میکنن. در مقابل، تریدرها برای معاملات و سودهای کوتاه مدت تر روی تحلیل تکنیکال حساب باز میکنن.

4. یکی دیگه از تفاوت های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال اینه که هدف تحلیل فاندامنتال تعیین ارزش ذاتی دارایی ها در بازارهای مالیه، تحلیل تکنیکال برای تشخیص نقاط و زمان ورود به و خروج از بازار به کار گرفته میشه.

5. یکی دیگه از تفاوت های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال اینه که در تحلیل فاندامنتال اساس تصمیم گیری بر اطلاعات موجود و آمار ارزیابی شده است، ولی در تحلیل تکنیکال اساس تصمیم گیری روندهای بازار و حرکات قیمتی و اندیکاتور.

6. از دیگر تفاوت های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال اینه که در تحلیل فاندامنتال هم داده های گذشته و هم آینده مورد بررسی قرار میگیرن. در تحلیل تکنیکال، صرفا داده های گذشته بررسی میشن.

7. یکی دیگه از تفاوت های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال اینه که تحلیل فاندامنتال بر پایه اعلان ها و اخبار مالی، سیاسی و اقتصادی و تحلیل تکنیکال بر پایه نمودار قیمتی هست

8. یکی دیگه از تفاوت های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال اینه که تحلیل فاندامنتال عموما توسط تریدرهای پوزیشن Position Traders و تحلیل تکنیکال توسط تریدرهای سوئینگ Swing Traders و روزانه Day Traders استفاده میشه.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.