چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

امنیت ارزهای دیجیتال

 امنیت در ارزهای دیجیتال، یکی از نگرانی های سرمایه گذاران و معامله گران برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال امنیت این بازار هستش. سرقت ها و حملات سایبری به صرافی ها و کیف پول ها و کلاهبرداری هایی که در حول رمزارزها هست، اطمینان این افراد به امنیت در کریپتوکارنسی ها رو از بین برده و این موضوع اونها رو از ورود به این بازار منصرف میکنه، در این مقاله به مهمترین موضوعات مربوط به امنیت در ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت. اگر شما هم نگران امنیت دارایی های ارز دیجیتال خودتون هستین با ما همرا باشین و مقاله بررسی امنیت در ارزهای دیجیتال رو بخونین.

در ادامه مطلب، به حملات ارزهای دیجیتال مهم و مشهوری از جمله حمله 51 درصدی، حمله فینی، حمله دیداس، حمله سیبیل و حمله داستینگ اشاره میکنیم، در قسمت بعدی این رو توضیح میدیم که آیا هک بیت کوین و شبکه اش امکان پذیره و این کار چقدر عملیه. در گام بعدی انواع روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال رو معرفی میکنیم که از مهم ترین این روش ها عبارتند از کلاهبرداری های مربوط به مهندسی اجتماعی، وبسایت های دوستیابی، حساب های جعلی و طرح های توزیع جایزه، فیشینگ، باج خواهی و اخاذی، طرح های پانزی، ICO ها و NFT ها، کلاهبرداری راگ پول، کلاهبرداری استخراج ابری و کلاهبرداری ارزهای دیجیتال با استفاده از اپلیکیشن ها و همچنین سایت های جعلی ارز دیجیتال برای کلاه برداری  و به سرقت بردن ارز های دیجیتال کاربران این حوزه 

در ادامه در مورد روش های شناسایی ارزهای دیجیتال تقلبی صحبت میکنیم و درنهایت، چند توصیه داریم برای حفظ و افزایش امنیت در ارزهای دیجیتال. اگر به این موضوعات علاقه دارید و میخواین راجع بهشون بیشتر بدونین حتما مقاله امنیت در ارزهای دیجیتال رو اصلا از دست ندین.

رشد روز افزون ارزش معاملات بازار کریپتو باعث جذب سرمایه گذاران و در عین حال مجرمان سایبری به این بازار شده. از زمان شروع این بازار در سال 2009 حملات و سرقت های متعددی از صرافی ها و کیف پول ها گزارش شده. طبق گزارش ضد پولشویی رمزارزها که توسط شرکت «سایفر ترِیس» Cifer Trace  تدوین شده جرم های مربوط به رمزارزها در سرتاسر دنیا در سال 2019 به 4.3 میلیارد دلار رسید. هکرها بیش از 125 میلیون دلار اتریوم، بیت کوین و رمزارزهای دیگه از چند صرافی ارز دیجیتال مختلف در سال 2019 سرقت کردن. بنابراین امنیت در ارزهای دیجیتال همیشه به صورت قطعی تضمین شده نیست و باید دانش خودتون رو در این زمینه افزایش بدین و تدابیر لازم رو اتخاذ کنین. در ادامه مطلب به چند نوع از حملات ارزهای دیجیتال که این تکنولوژی و دارایی های شما رو ممکنه تهدید کنه اشاره میکنیم:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.