چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

به طور خلاصه، کیف پول ابزاری برای برقراری تعامل با شبکه بلاک‌چین است. انواع مختلف کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان در سه گروه نرم افزاری، سخت افزاری، و کاغذی دسته‌بندی کرد. همچنین کیف‌های پول را بر اساس سازوکارهایشان به دو گروه داغ یا سرد تقسیم کرد.

بیشتر تأمین‌کنندگان کیف پول ارزهای دیجیتال در بستر نرم افزار فعالیت می‌کنند و این باعث سهولت استفاده از کیف‌های نرم‌افزاری در مقایسه با کیف‌های سخت افزاری شده است.

اگرچه استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری معمولاً امن‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاران است. در سوی دیگر، کیف پول‌های کاغذی شامل یک «کیف پول» چاپ شده بر روی تکه‌ای کاغذ است که استفاده از آن غیر ایمن و منسوخ است. در ویدیوی زیر مفهوم کیف پول ارزهای دیجیتال توضیح داده شده است.

چگونگی عملکرد کیف پول ارز دیجیتال

برخلاف باور عمومی، کیف پول‌ ارز دیجیتال بر خلاف اسمشان محلی برای ذخیره رمز ارزها نیستند. در واقع این کیف‌ها ابزارهای لازم برای تبادل با بلاک‌چین را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

به عبارت دیگر، این کیف‌ها می‌توانند اطلاعات لازم برای ارسال و دریافت رمز ارزها از طریق تراکنش‌های بلاک‌چین را تولید می‌کنند. بخشی از این اطلاعات تولید شده یک یا چند جفت کلید عمومی و خصوصی است.

کیف‌های پول شامل یک آدرس نیز هستند که یک شناسه حرفی – عددی است و بر اساس کلیدهای عمومی و خصوصی تولید می‌شود. این آدرس در واقع یک «موقعیت» مشخص در بلاک‌چین است که می‌توان کوین‌ها را به آن فرستاد.

این یعنی شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن آدرستان با دیگران از آنها پول دریافت کنید، اما نباید هرگز کلید خصوصی‌تان را در اختیار دیگران بگذارید.

فارغ از این‌که از چه کیف پولی استفاده می‌کنید، کلید خصوصی اجازه دسترسی به رمز ارزهای شما را فراهم می‌کند. پس حتی اگر مشکلی برای کامپیوتر یا گوشی هوشمندتان پیش بیاید شما می‌توانید با داشتن کلید خصوصی متناظر (عبارت بازیابی) و از طریق دستگاهی دیگر به دارایی‌هایتان دسترسی پیدا کنید. بد نیست بدانید که کوین‌ها هرگز از شبکه بلاک‌چین خارج نمی‌شوند، بلکه تنها از آدرسی به آدرس دیگر منتقل می‌شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.